Reklama w internecie

Reklama w internecie to obecnie jeden z najczęściej wybieranych sposobów promowania się. Trend ten stale zyskuje na popularności, a duża liczba zadowolonych klientów oraz największe światowe marki reklamujące się w ten sposób, same mówią za siebie. Reklama w sieci posiada bardzo wiele plusów oraz korzyści, które odpowiednio wykorzystane mogą dać bardzo pozytywne rezultaty – do wyboru mamy również wiele typów i rodzajów takiej reklamy co pozwala dostosować sposób promocji do swoich preferencji czy możliwości budżetowych. Sposób ten jest również idealnym rozwiązaniem zarówno dla osób prywatnych, firm czy dużych korporacji. Poniżej prezentujemy:

  • Jakie są korzyści reklamy w internecie?
  • Czym jest reklama internetowa
  • Dlaczego warto reklamować się w sieci
  • Jak działa Google Adwords
  • Jak działa Facebook Ads
  • Dlaczego warto skorzystać z agencji marketingowej

Dlaczego warto reklamować się w sieci

Reklamowanie się w sieci, ma bardzo wiele korzyści, z których warto skorzystać. Są one na tyle duże, że z tego sposobu reklamowania się korzysta wiele osób prywatnych, zwykłych firm czy globalnych marek. Pierwszym plusem reklamowania się w internecie jest forma reklam które są umieszczane w dobrze dobranych miejscach, przez co nie są nachalne i mają charakter typowych materiałów czy postów na danej stronie. Materiały takie bardzo często są odbierane jako zwykle wyniki wyszukiwania czy posty, dzięki czemu odbiorcy nie utożsamiają tych reklam z negatywnymi odczuciami — jak ma to miejsce np. podczas reklam telewizyjnych przerywających ulubiony serial. Reklamy takie mają również różne formy — tekstowe, graficzne czy video. Dzięki temu możemy zaprezentować korzystnie swoje produkty. Przykładowo sprzedając koszulki, możemy wykorzystać zdjęcia, na których będą prezentować się bardzo estetycznie, a deskorolki ukazać w ruchu na filmiku. Bardzo ważnym elementem, który przemawia za reklamą internetową, są koszty. Cena uruchomienia własnej kampanii reklamowej nie jest duża. Dzięki temu reklamować możemy swoje produkty już za kilkadziesiąt złotych i nie musimy zbierać dużych sum. Tym, co wyróżnia reklamę internetową, jest również możliwość nawiązania kontaktu z klientem np. poprzez Social Media. Szybkie konkursy, odpowiedzi, kontakt czy reagowanie na wydarzenia sprawia, że odbiorcy reklamy nawiązują kontakt z marką oraz utożsamiają się z firmą, czy budują relację. Dzięki interakcji relacja ta jest silniejsza niż przy innych typach reklamy.

Kolejnym plusem jest też prostota uruchomienia własnej kampanii reklamowej. Reklama w tradycyjnym wydaniu np. billboard lub spoty w tv wymagają dużego nakładu pracy oraz trudnego procesu emisji. W internecie wystarczy skorzystać z odpowiednich kreatorów lub skontaktować się z agencją marketingową. Wybierając drugą opcję, nie musimy znać się w żadnym stopniu na marketingu internetowym, a możemy go wykorzystać do odniesienia sukcesu. Do korzyści reklamy internetowej możemy zaliczyć również łatwą edycję kampanii reklamowych, co pozwala zmieniać jej kształt nawet w trakcie trwania. Dzięki temu będziemy mogli reagować bezpośrednio na różne wydarzenia. Plusem jest również duża skuteczność takiej reklamy. Wiele osób z chęcią klika w nie lub zainteresowana tematem zapoznaje się z ofertą.

Targetowanie — klucz do sukcesu

Kluczem do sukcesu w reklamach internetowych jest targetowanie. To jedyna w swoim rodzaju możliwość oferowana przez np. Google AdWords czy Facebook Ads. Targetowanie to określenie grupy docelowej osób, którym będzie wyświetlana dana reklama. Możemy w ten sposób określać takie dane jak:

  • płeć, wiek, miejsce zamieszkania
  • sytuacja zawodowa, społeczna i praca
  • aktywność na portalu, zainteresowania
  • posiadane przedmioty, używane telefony, preferencje zakupowe

Dzięki takim parametrom możemy określić, kto zobaczy naszą reklamę. Poprzez takie ustawienie będziemy wyświetlać ją tylko tym osobom, które są wstępnie zainteresowane naszym produktem. Targetując reklamę nie wyświetlimy reklamy szminki mężczyznom czy reklamy narzędzi kobietom Targetowanie umożliwia zatem efektywne wykorzystanie budżetu reklamowego. Przekłada się to na lepsze wyniki, większą skuteczność i możliwość przeznaczenia zaoszczędzonych środków na kolejne kampanie. Grupę docelową możemy wybierać pod różnymi względami — od tych ogólnych po bardzo szczegółowe. Rozszerzając grupę, możemy zwiększać świadomość marki, a zawężając ją szukać klientów na konkretne produkty, którzy z dużym prawdopodobieństwem kupią je. Targetowanie umożliwia również wyświetlanie reklam lokalnie — naszym sąsiadom czy mieszkańcom w najbliższej okolicy. Jest to duży plus, zwłaszcza jeśli prowadzimy biznes stacjonarny — a nie globalny. Targetowanie pozwala też na docieranie do osób, które używają danych przedmiotów np. telefonów iPhone. Dzięki temu sprzedając obudowy do nich, precyzyjne wyświetlimy reklamę tylko im

Google Adwords

Google AdWords to system reklamowy, który umożliwia dodawanie płatnych wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. W zamian za opłatą nad standardowymi wynikami wyszukiwania pojawi się nasza strona po wpisaniu przez użytkownika danej frazy. Przeglądarka ta ma ok. 95% udziału w rynku, co gwarantuje dotarcie do wielu osób i pozyskanie wielu klientów. W systemie Google Adwords określamy opis reklamy oraz frazy, pod jakimi ma być ona wyświetlana. Możemy również wybierać komu, kiedy i gdzie będą wyświetlane reklamy. Bardzo interesującą opcją jest możliwość wyświetlania graficznych reklam na stronach partnerów Google, dzięki czemu możemy skorzystać z reklamy tekstowej, jak i graficznej równocześnie. Google AdWords sprawdza się przy pozyskiwaniu ruchu na stronę internetową, jak i przy sprzedaży konkretnych produktów oraz usług.

Facebook Ads

Facebook Ads to drugi — najbardziej popularny sposób reklamowania się w sieci. Ten portal społecznościowy za opłatą umożliwia wyświetlanie użytkownikom postów, reklam czy materiałów video. Są one wyświetlane w formie standardowych treści, co jest jednym z dużych plusów. Trudno odróżnić je od typowych postów co sprawia, że wiele osób traktuje je jako normalne treści i odbiera je pozytywnie. Plusem Facebook Ads jest możliwość wyboru miejsca do wyświetlania reklam. Mogą być to np. panele boczne, tablice aktualności czy skrzynki messengera. Poprzez Facebook Ads mamy możliwość również emitowania reklam na Instagramie. Facebook umożliwia wybór konkretnych celów, jakie chcemy osiągnąć np. konwersji czy zwiększenia zasięgu firmy i sam odpowiednio wyświetla reklamy, aby ich odbiorcami były osoby, np. chętnie oglądają reklamy wideo czy przechodzące na witryny zewnętrzne.

Skorzystaj z naszej pomocy!

Jeśli zastanawiasz się nad uruchomieniem takiej reklamy — skorzystaj naszych usług. Mamy szerokie doświadczenie poparte wieloma pozytywnymi opiniami w projektowaniu i wdrażaniu różnorodnych kampanii reklamowych. Nawet jeśli nie znasz się na systemach czy programach reklamowych, pomagamy podjąć najlepsze kroki oraz dostosować kampanię do profilu działalności. Bierzemy pod uwagę preferencje i życzenia klientów, dzięki czemu masz wpływ na ostateczny kształt reklam. Rzetelne wykonanie zlecenia i skuteczna reklama sprawi, że budżet na kampanię reklamową zostanie efektywnie rozdysponowany, a osiągnięte wyniki będą maksymalne. Skorzystaj z naszych usług — zacznij reklamować się w sieci szybko, prosto i skutecznie!

map

Napisz do nas wiadomość