Reklama w Facebook
Reklama na Facebooku, zakłada przede wszystkim, dotarcie do potencjalnych odbiorców zanim oni zaczną nasz szukać, to zresztą słowa jakie pojawiają się w poradniku Facebooka dla biznesu.
Jest to jak najbardziej trafne stwierdzenie, jednocześnie Facebook Ads daje nam co oczywiste takie możliwości przekazu i dotarcia do określonej grupy odbiorców.
Dlaczego warto reklamować się na Facebooku?
Facebook jest to nie tylko narzędzie, z którego korzysta większość osób posiadających dostęp do internetu, lecz jednocześnie takie jakie skupia naszą uwagę oraz poświęcamy mu dużo czasu do zapoznania się z tym, co się w nim znajduje. Zatem już w tym momencie powinniśmy uświadomić sobie jedno, jak do dużej grupy osób a nawet jasno sprecyzowanych odbiorców możemy dotrzeć, tym samym promować się w najbardziej optymalny i skuteczny do tego sposób. Z tego też powodu niech nie dziwi fakt, iż reklama na Facebooku cieszy się tak dużym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, właścicieli firm i sklepów internetowych.
Jakie formaty reklamowe mamy do wykorzystania na Facebooku?
Jakie formaty reklamowe mamy do wykorzystania na Facebooku, oraz co wraz z nimi możemy uzyskać w kontekście ich ewentualnego zastosowania?
- Tekst, zalicza się do podstawowych rozwiązań, jakie pozwolą nam wpisanie interesującej informacji o działalności, firmie lub sklepie jaki prowadzimy, chociażby w kontekście odbywających się wyprzedaży lub innych promocji. Tekst nie powinien być zbyt długi, lecz nawiązywać do informacji jakie skupiają naszą uwagę.
- Reklama banerowa, pozwala na zastosowanie baneru, który może promować nasz post oraz zawierać zdjęcie.
- Reklama wideo, to alternatywa jaka powoli za pośrednictwem Facebooka zyskuje na znaczeniu, najczęściej 15 sekundowe filmy pozwalają na zaprezentowanie chociażby konkretnego produktu lub towaru, względnie przedstawienie usługi albo firmy.
- Format karuzelowy to nic innego jak mocno urozmaicona metoda graficzna, jaka umożliwia nam wykorzystanie od 3 do 10 obrazków, z jednoczesnym uwzględnieniem w każdym z nich oddzielnego linku. Ich zadaniem będzie przeniesienie osoby która w nie kliknie, bezpośrednio do wskazanego miejsca na danej witrynie internetowej. Tego typu forma reklamy pozwala na zaprezentowanie dużo większej ilości produktów, a tym samym ograniczenie kosztów konwersji czy przy jednoczesnym wzroście samej klikalności.
- Leads Ads, to ciekawe rozwiązanie jakie pozwala nam przede wszystkim pozyskać dane kontaktowe potencjalnych klientów. Kiedy kliknie się w reklamę, to wszystkie pola formularza są w tej sytuacji wypełniane danymi użytkownika w automatyczny sposób. Tutaj oczywiście poprzez kliknięcie, użytkownik akceptuje możliwość wysłania takiego formularza bezpośrednio do reklamodawcy, jaki sam może sobie ustalić jakie dane go najbardziej interesują.
- Reklama dynamiczna, jest niemal zawsze prezentowana jako doskonała metoda promowania sklepów internetowych, pozwala na stworzenie odpowiednio dostosowanych w czasie reklam, bazujących na konkretnym produkcie. Jest on prezentowany u użytkowników jacy oglądają ją w samej witrynie lub aplikacji, zalicza się jednocześnie do najbardziej skutecznych metod promowania na Facebooku.
Jedno jest pewne, zastosowanie reklamy przez Facebooka to nie tylko opcja jaką warto przeanalizować i rozważyć, lecz przede wszystkim koncepcja którą najzwyczajniej należy zastosować.