fbpx

Pozycjonowanie stron Bielsko-Biała

Czym jest pozycjonowanie, oraz dlaczego odgrywa tak dużą rolę w kontekście reklamy internetowej?

Samo posiadanie strony internetowej, stworzenie najbardziej funkcjonalnego i atrakcyjnego sklepu, nie sprawi iż dotrą do niego potencjalni klienci lub odbiorcy zawartych na niej informacji .

Pozycjonowaniem stron internetowych, określa się wdrożenie jasno określonych działań, zmierzających do wywindowania naszej strony na najbardziej adekwatne słowa kluczowe.

Wyszukiwarka Google i pozycjonowanie w niej stron to doskonały sposób na pozyskiwanie nowych klientów dla swojego biznesu. Aby jednak potencjalni klienci przechodzili naszą witrynę i poznawali naszą ofertę, musimy być odpowiednio wysoko w wynikach wyszukiwania. Statystyki nieubłaganie informują nas, że im wyżej jesteśmy — tym więcej osób wchodzi na naszą stronę. To, na jakim miejscu znajdzie się nasza witryna, nie zależy od przypadku, a od wielu czynników. Przeprowadzając odpowiednie działania, możemy zwiększyć jej atrakcyjność i pozycję w wyszukiwarce. Czym zatem jest pozycjonowanie? Co zrobić, aby nie zniknąć na kolejnej stronie wyników wyszukiwania, a stać się TOP1? Pozycjonować osobiście czy zlecić pozycjonowanie agencji marketingowej?

Czym jest pozycjonowanie w Google?

Google to zdecydowanie największa i najczęściej używana przeglądarka w internecie. Jej udział w rynku to ok. 96%, a w Polsce jest on jeszcze nieco wyższy. Przekłada się to na ponad miliard użytkowników oraz korzystanie z Google, przez co 6 osobę na świecie. Ta najpopularniejsza wyszukiwarka oferuje dostęp do trafnych wyników wyszukiwania, wielu informacji czy oferuje wiele dodatkowych opcji takich jak wyszukiwanie głosowe, porady czy liczne statystyki. Tym, co wyróżnia Google i jest podstawowym filarem, są też reklamy. Oprócz typowych wyników wyszukiwania wyszukiwarka umieszcza reklamy — sponsorowane wyniki. Są one umieszczane “nad” lub “obok” standardowych wyników, a za ich publikację reklamodawca musi zapłacić opłatę.

Czerwoną ramką oznaczyliśmy klasyczne wyniki wyszukiwania.

Między innymi dzięki tej opcji Google odniosła tak duży sukces. Najskuteczniejszą jednak metodą pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki Google jest bycie jak najwyżej w standardowych wynikach wyszukiwania. Liczne badania czy statystyki wskazują, że zdecydowaną większość ruchu pozyskują 3 pierwsze wyniki, a tzw. TOP 1 w danej kategorii “zbiera” go najwięcej – aby znaleźć się najwyżej w wynikach wyszukiwania, należy pozycjonować swoją witrynę.

Pozycjonowanie to działania, które mają na celu sprawić, aby nasza witryna znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Po wpisaniu konkretnego hasła ogólnego przykładowo czy zapytania przez użytkownika do wyszukiwarki, Google wyświetla listę stron, które najbardziej pasują do danego zagadnienia. Warto zauważyć, że pozycjonować można dla każdego typu zapytań, zarówno ogólnych jak buty sportowe jak i lokalnych w postaci pozycjonowanie stron Bielsko-Biała czy pozycjonowanie Żywiec. Takich typów zapytań może być oczywiście więcej: jakie buty sportowe, jak naprawić rower itp. Google według swoich kryteriów ocenia przydatność, popularność, staż witryny, rozbudowanie strony, zawartość, renomę czy zgodność z tematem naszej strony www i umieszcza na konkretnym miejscu. Istnieje wiele działań, które poprawiają poszczególne parametry i tym samym windują naszą stronę w wynikach wyszukiwania. Sprawia to bezpośrednio, że im wyżej znajduje się nasza strona, tym więcej osób wchodzi na nią, szukając konkretnego tematu czy frazy.

Wzrost pozycji po wykonaniu pozycjonowania

Dlaczego warto pozycjonować

Wyższa pozycja — większy ruch

Pierwszym powodem, dla którego warto pozycjonować swoją witrynę, jest ruch pozyskiwany na stronę z wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie to zdecydowanie najlepszy sposób pozyskiwania wejść na naszą stronę. Nie musimy polecać witryny w prywatnych wiadomościach czy liczyć na pocztę pantoflową. Jeśli nasza witryna znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania, wielu użytkowników z pewnością będzie na nią wchodziło po wpisaniu konkretnego hasła do wyszukiwarki. Pozycjonowanie jest o tyle ważne, że tylko kilka najlepszych wyników z pierwszej strony “zbiera” większość ruchu. Pozostałe wyniki w przedziale 5-10 są mniej popularne a witryny umieszczone na dalszych stronach wręcz pomijane przez użytkowników. Gdy odpowiednio pozycjonujemy swoją witrynę internetową, możemy liczyć na wiele wejść w danej kategorii. Według różnych źródeł odwiedzalność strony jest następująca:

1 pozycja
ok. 55% wejść użytkowników
2 pozycja
ok. 15% wejść użytkowników
3 pozycja
ok. 11 % wejść użytkowników
Pozycje 5-10
10%-5% wejść użytkowników

Wedle tego zestawienia kilka pierwszych wyników wyszukiwania przejmuje nawet połowę ruchu lub jego większą część. Gdy zależy nam na tym, aby wiele osób wchodziło na naszą witrynę z wyszukiwarki po wpisaniu nowego hasła, należy pozycjonowanie potraktować bardzo poważnie.

Większy zarobek w biznesie

Drugi powód, dla którego warto pozycjonować naszą stronę internetową, wynika bezpośrednio z poprzedniego, a jest nim konkretny zarobek. Jeśli na naszej stronie pojawi się więcej użytkowników — potencjalnych klientów, tym więcej z nich skorzysta z naszej oferty. Dzięki temu będziemy mogli sprzedać więcej usług i produktów, zarabiając konkretne — nierzadko duże sumy. Dzięki sporym zarobkom i dużej liczbie osób kupujących będziemy mogli obniżyć ceny, dzięki czemu staniemy się też jeszcze bardziej atrakcyjni pod tym względem na rynku. Pozycjonowanie witryny uruchamia zatem samonapędzający mechanizm korzyści. Zyskując więcej klientów i więcej zarabiając możemy się szybciej rozwijać czy obniżać ceny co przekłada się na wzmocnienie naszej pozycji na rynku. Większy zarobek to również możliwość przeznaczenia większej sumy na reklamę i marketing. Dzięki temu w wachlarzu korzyści finansowych znajdzie się również powiększenie budżetu reklamowego. Publikując więcej reklam, możemy zyskać jeszcze więcej klientów i zarobić jeszcze więcej środków

Profesjonalny wizerunek

Trzecim powodem, dla którego warto pozycjonować witrynę, jest profesjonalny wizerunek naszej marki i witryny. Użytkownicy Google przyzwyczajeni są, iż na samym szczycie wyszukiwań, wyszukiwarka Google prezentuje im najtrafniejsze wyniki i tylko najrzetelniejsze marki. Wiarygodność i wizerunek na dzisiejszym rynku jest bezcenny. Jeśli nasza witryna znajduje się na szczycie wyników wyszukiwania, wiele osób odbiera ją jako profesjonalną markę. Zdecydowana większość użytkowników bezwarunkowo ufa Google, że umieszczona w tym miejscu strona to witryna solidnej marki. Rozpoznawalność przekładać będzie również się na zwiększenie popularności i zwiększenie liczby odwiedzających. Nasza strona może być również polecana prywatnie — między użytkownikami, jeśli uznają ją za wartościową i profesjonalną.

Podstawy pozycjonowania

Pozycjonowanie to bardzo wymagający proces. To dzięki niemu nasza witryna znajduje się odpowiednio wysoko w wynikach wyszukiwania. Efekt ten jednak zależy od wielu czynników. Jedne z nich wpływają na pozycję witryny w sposób większy, inne są nieco mniej istotne. Do najważniejszych działań, które mają wpływ na pozycjonowanie witryn należą:

  • Link Building
  • Teksty seo
  • Metadane

Link Building to umieszczenie linków prowadzących do naszej witryny na innych stron internetowych. Od powstania internetu i pozycjonowania jest to jeden z najważniejszych elementów udanego pozycjonowania. Wyszukiwarka Google ocenia naszą witrynę m.in. na podstawie tego, czy inne strony “zachęcają” do wejścia na naszą witrynę. W tym celu możemy umieszczać wpisy polecające na forach tematycznych, w komentarzach na blogach czy wykupywać artykuły sponsorowane na specjalnych serwisach. Warto również wybierać strony poczytne i znane. Im większą renomę ma strona, na której umieszczony jest link do naszej witryny, tym lepszy efekt. Kolejnym czynnikiem decydującym o pozycjonowaniu są teksty na stronie. Jeśli na naszej stronie znajdują się konkretne wyrazy, zdania czy frazy, po wpisaniu przez użytkownika takiego słowa do wyszukiwarki wyświetlana jest mu nasza witryna. Słów takich nie umieszcza się jednak przypadkowo. Wyszukiwarka Google sprawdza, czy są one użyte w naturalnej formie i nie próbują imitować np. wartościowej treści. Im więcej słów kluczowych — i tekstów , tym wyżej w wynikach wyszukiwarki wyświetlana jest nasza witryna pod konkretną frazą. Bardzo ważnym czynnikiem są również metadane. To opisy witryny i dane o niej. Wyszukiwarka umieszcza naszą stronę na konkretnej pozycji również dzięki takim opisom. W tytule czy opisie strony możemy umieścić konkretne frazy, na którym nam zależy lub odpowiednio ułożyć treść, aby zachęcała do wejścia na naszą stronę.

Jak rozpocząć pozycjonowanie

Jednym z najważniejszych pytań, jakie pojawia się, gdy chcemy pozycjonować własną witrynę, jest to czy robić to samemu — czy może skorzystać z oferty agencji marketingowej. Odpowiedź będzie uzależniona od potrzeb i celu, jaki chcemy osiągnąć. Jeśli jest to strona hobbystyczna, gdzie w grę nie wchodzą klienci lub ma ona służyć jako blog i chcemy jedynie zyskać czytelników, możemy spróbować pozycjonować tę stronę samodzielnie. Gdy prowadzimy biznes, rozwijamy serwis lub chcemy osiągnąć najlepsze rezultaty, warto skorzystać z pomocy agencji marketingowej. Pozycjonowanie nie jest rzeczą prostą. Na jej skuteczność składa się wiele elementów i niuansów. Doświadczenie zaowocuje znacznie lepszymi efektami. Korzystając z takiej opcji mamy również pewność, że wykonane działania będą solidnie przeprowadzone, a nasza witryna będzie zyskiwała popularność w najszybszy możliwy sposób.

Skorzystaj z naszych usług!

Zapraszamy do naszego biura Bielsko-Biała, ul. Armii Krajowej 220, chętnie porozmawiamy o pozycjonowaniu i opowiemy jak ten proces wygląda.Posiadamy długoletnie doświadczenie – indywidualnie podchodzimy do każdego zlecenia i uwzględniamy preferencje klientów. Jak profesjonaliści jesteśmy w stanie efektywnie i skutecznie podnieść pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce Google a ceny, jakie oferujemy, są korzystne i atrakcyjne. Jako agencja przykładamy uwagę nawet do najdrobniejszych szczegółów i troszczymy się o każdy aspekt pozycjonowania. Tak rzetelne i solidne działanie przekłada się na zadowolenie wielu klientów i zauważalne efekty. Chcesz, aby Twoja witryna była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania? Szukasz dobrej agencji marketingowej? Chcesz, aby potencjał witryny był wykorzystany maksymalnie? Skorzystaj z naszych usług!



Samo pozycjonowanie to coś, na co należy spojrzeć przez pryzmat podstawowych działań marketingowych. Nie ma wątpliwości, iż w przypadku prowadzenia jakichkolwiek działań powiązanych z naszą stroną zwłaszcza firmową lub taką która ma generować zysk, pozycjonowanie jest czymś, na co powinniśmy się zdecydować.

map

biuro@net-studio.pl

+48 883 017 437

Napisz do nas wiadomość