Podstawy pozycjonowania
Przedstawiamy garść technik, które mogą pomóc w samodzielnym pozycjonowaniu

- Jak link building wpływa na pozycję naszej witryny
- Dlaczego odpowiednie teksty są ważne
- Metadane
- Wyszukiwanie głosowe
Link Building — pozyskiwanie linków zwrotnych
Link Building to pierwszy i zdecydowanie jeden z najpopularniejszych sposobów pozycjonowania. Polega on na tym, iż na innych stronach umieszczamy wpisy wraz z linkiem do naszej witryny. Google ocenia atrakcyjność i przydatność naszej witryny m.in. na podstawie ilości odnośników. Jeśli jest ich dużo w sieci i prowadzą one z dobrych jakościowo stron na naszą stronę, automatycznie nasza witryna staje się w oczach Google bardziej przydatna. Od początku istnienia wyszukiwarki Google, linki prowadzące do naszej witryny są ważną częścią pozycjonowania. Obecnie, choć ich moc nie jest aż tak duża, jak kiedyś, w dalszym ciągu warto postarać się, aby z innych stron odnośniki prowadziły do naszej witryny. Linki kierujące na naszą witrynę możemy pozyskiwać w takich lokalizacjach jak:
- fora tematyczne
- fora lokalne
- blogi
- komentarze pod artykułami w dużych serwisach
- strony sponsorowane

Do najbardziej popularnych sposobów pozyskiwania backlinków, czyli linków zwrotnych należy zamieszczanie wpisów na forach tematycznych. Możemy tak zachęcić osoby do korzystania z naszego portalu i usług a jednocześnie umieścić backlink. Warto również wykupić artykuły sponsorowane na poczytnych portalach lub umieszczać linki w komentarzu na blogach tematycznych oferując swoje usługi
Teksty na stronie internetowej
Jedną z ważniejszych i skuteczniejszych metod pozycjonowanie jest optymalizacja tekstów na naszej witrynie. To dzięki ich obecności wyszukiwarka Google uznaje naszą witrynę za wartościową i decyduje się na wysokie dodanie na liście wyników wyszukiwania. Słowa kluczowe, czyli frazy, pod jakimi chcemy być rozpoznawalni, nie mogą być jednak wpisywane chaotycznie, masowo i bezmyślnie. Algorytmy Google z pewnością wychwycą takie zachowanie i nie uwzględnią naszej witryny w wynikach wyszukiwania, kiedy użytkownik będzie szukał danego zwrotu. Do tego celu przeznaczone są odpowiednie teksty.

Bardzo często są one pisane przez copywriterów, zawierają odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi np. 1-2 na 1000 znaków i są tematyczne. Dzięki dobrej jakości tekstów, na naszej stronie znajduje się odpowiednia ilość słów kluczowych z danej kategorii, dodatkowe słowa wynikające z ogólnego tematu tekstów, a nasza witryna posiada wiele ciekawych artykułów. Teksty takie możemy pisać samodzielnie lub zlecać ich napisanie agencjom marketingowym czy freelancerom. Publikując teksty przeznaczone typowo pod pozycjonowanie warto pamiętać o:
- jakości
- ilości
- regularności publikowania
- długości
Metadane
Bardzo ważnym elementem i często pomijanym w pozycjonowaniu jest uzupełnienie metadanych i opisu witryny. To tekst, który widnieje jako wynik wyszukiwania wraz z adresem strony. Wiele osób pozostawia ten fakt przypadkowi i rzeczywiście Google potrafi wybierać automatycznie opis strony czy tytuł. Z pewnością nie jest to efektywny i najlepszy sposób pozycjonowania. Jeśli samodzielnie wpiszemy krótki opis czy nazwę strony będziemy mogli wykorzystać słowa kluczowe lub stworzyć opis w sposób zachęcający do wejścia. To bardzo ważne, gdyż właśnie na podstawie tych danych, użytkownik decyduje, na którą stron wejdzie.
Google Voice Search — a może pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe?
Jednym z najnowszych trenerów na pozycjonowanie w Google jest pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe. Funkcja Google Voice Search jest dostępna w tradycyjnych wyszukiwarkach, na smarowanych czy w smart TV. Po wypowiedzeniu pytania są nam wyświetlane wyniki. Ten sposób wyszukiwania działa nieco inaczej niż tradycyjne zapisywanie trasy. Wyszukiwarka zwraca również uwagę na inne elementy, dobierając najtrafniejsze wyniki. Wiele osób nie wie o tym lub nie potrafi pozycjonować witryny pod wyszukiwanie głosowe. Dzięki temu możemy prześcignąć naszą konkurencję i znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania. Ten rodzaj wyszukiwania to obecnie 20% udziału w rynku a prognozy mówią o 50% udziale w najbliższym czasie.

Chcąc być wyświetlany wysoko w wynikach wyszukiwania, gdy użytkownik zada pytanie głosowo, powinniśmy zwracać uwagę na
Jednym z najnowszych trenerów na pozycjonowanie w Google jest pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe. Funkcja Google Voice Search jest dostępna w tradycyjnych wyszukiwarkach, na smarowanych czy w smart TV. Po wypowiedzeniu pytania są nam wyświetlane wyniki. Ten sposób wyszukiwania działa nieco inaczej niż tradycyjne zapisywanie trasy. Wyszukiwarka zwraca również uwagę na inne elementy, dobierając najtrafniejsze wyniki. Wiele osób nie wie o tym lub nie potrafi pozycjonować witryny pod wyszukiwanie głosowe. Dzięki temu możemy prześcignąć naszą konkurencję i znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania. Ten rodzaj wyszukiwania to obecnie 20% udziału w rynku a prognozy mówią o 50% udziale w najbliższym czasie. Chcąc być wyświetlany wysoko w wynikach wyszukiwania, gdy użytkownik zada pytanie głosowo, powinniśmy zwracać uwagę na
- long tail — długi ogon fraz kluczowych
- dane i informacje na stronie
- przystosowanie naszej witryny do urządzeń mobilnych
Wyszukiwanie głosowe opiera się na zadawaniu pytań “Kiedy odjedzie autobus do Gdyni”, a nie typowych fraz, jakie wpisujemy w wyszukiwarkę “Gdynia autobus, kiedy odjazd”. Zamieszczając pełne zdania jako frazy, nasza witryna będzie wyświetlana dużo wyżej i częściej niż te niedostosowane do wyszukiwania głosowego. Na stronie warto również umieszczać konkretne i szczegółowe informacje, gdyż Google zależy na przedstawieniu użytkownikowi właśnie trafnych danych takich jak opisy przedmiotów czy wymiary dekoracji domowych. Bardzo ważne jest również przystosowanie witryny do urządzeń mobilnych, czyli responsywność. To specjalna wersja witryny, która po wyświetleniu na smartfonach i tabletach ma nieco inny — czytelniejszy kształt. Dzięki temu użytkownicy mogą komfortowo korzystać z menu czy przeglądać zdjęcia.