Czym jest pozycjonowanie
Bardzo często wspomina się o pozycjonowaniu stron, jako zagadnieniu o którym warto pamiętać, jednak nie wszyscy mają wiedzę na ten temat, a co najważniejsze nie wiedzą co umożliwia pozycjonowanie.
Zanim dokładnie sprecyzuje się czym jest pozycjonowanie, należy najpierw dowiedzieć się czego ono tak naprawdę dotyczy, a mianowicie strony najczęściej pozycjonujemy pod wyszukiwarkę internetową Google choć jak najbardziej są również inne (jak Bing, Yandex oraz Yahoo). Jednak to właśnie wyszukiwarka Google jest najbardziej popularną na świecie, jednocześnie nijako posiada swoisty monopol gdy chodzi o ilość osób jakie za jej pośrednictwem poszukują informacji na dany temat.
Dlaczego warto być wysoko w wynikach wyszukiwarki internetowej?
Dlaczego warto być wysoko w wynikach wyszukiwarki internetowej? Bowiem istnieje wiele zalet dla których dobrze zrealizowana kampania SEO zwłaszcza pozycjonowanie stron pozwala nam na czerpanie jasno określonych korzyści. Mało tego, można śmiało powiedzieć iż żadna inna metoda promocji nawet za pośrednictwem telewizji czy radia nie pozwala nam na uzyskanie tego typu efektów. Dodatkowo atrakcyjna cena przy profitach jakie możemy osiągnąć (w stosunku do innych form promowania się za pośrednictwem innych środków masowego przekazu), sprawia iż warto zdecydować się na takie rozwiązanie. Najważniejsze w przypadku wysokich wyników wyszukiwania jest co zrozumiałe zwiększona szansa na większą ilość osób i odbiorców, jakie odwiedzą oraz dotrą do naszej strony. Pozwala to co oczywiste na pozyskanie nowych klientów, na rzecz nawet istniejącej już konkurencji co jest niezwykle ważne w przypadku prowadzenia sprzedaży lub realizowania usług. Dzięki pojawieniu się bardzo wysoko na poszczególne słowa kluczowe w wynikach wyszukiwarki, udaje nam się zwiększyć rozpoznawalność danej firmy i marki a nawet zbudować jej odpowiednią co do tego reputację.
Wspomina się również o jej profesjonalnym wyglądzie oraz samym prestiżu, właśnie to ma nam pomóc utrzymać przewagę nad ewentualną konkurencją, pozycjonowanie to okazja dla mniejszych firm na to by nie tylko zagwarantować sobie rozwój ale także zwiększyć zyski. W końcu wraz z większą ilością odwiedzin naszego sklepu lub strony na której prezentowane są produkty i towary, osiągamy znacznie powiększoną ich sprzedaż, zatem zdecydowanie się na pozycjonowanie to inwestycja jaka dosyć szybko się zwróci.
Pamiętaj aby w odpowiedni sposób wykorzystać wysoką pozycję twojej strony w wyszukiwarce internetowej
Przede wszystkim ktoś, kto trafi na naszą stronę musi się nią w odpowiedni sposób zainteresować, inaczej raczej już nigdy na nią nie wróci, dlatego pamiętajmy o :
Samym wyglądzie witryny internetowej, co za tym idzie wyróżniający się oraz oryginalne design, jaki sprawi iż będziemy odróżniać się od konkurencji oraz zachęcimy użytkownika do zapoznania się z ofertą, a tym samym skorzystania z danych usług.
Łatwa obsługa witryny, w przypadku zwłaszcza gdy prowadzimy sklep, ma pozwolić na znacznie prostsze i swobodniejsze poruszanie się po niej. Udogodnienia w zakresie składania zamówienia czy przeglądania oferty są czymś na co należy zwrócić uwagę.
Atrakcyjna cena, czasem wręcz konkurencyjna jaka zachęci zazwyczaj do dokonania zakupu.
Jakość samej obsługi, a więc odpowiednie podejście do potencjalnego klienta oraz całej transakcji, to coś o czym należy także w tej sytuacji pamiętać.
Jak pozycjonować naszą stronę internetową, oraz kto powinien zabrać się za realizowanie takiej usługi?
Tego typu usługa wymaga wręcz dostosowania jej pod kątem jasno określonych działań. Kiedyś uważano, iż wystarczy skupić się na pozyskaniu jak największej ilości linków, korzystania z katalogów stron czy też innych znanych do dziś dnia rozwiązań, dzisiaj ten proces przebiega w zupełnie inny sposób, jest bardziej skomplikowany. Przyjmuje się, iż najważniejsze w przypadku odpowiedniego pozycjonowania, to także zwrócenie dużej uwagi na kwestię optymalizacji naszej strony, dobrania słów kluczowych i adekwatnego w tym zakresie działania, zwłaszcza opartego o wartościową treść. Pozycjonowanie stron internetowych to zazwyczaj długofalowe przedsięwzięcie, mało kiedy możemy liczyć na to by efekt osiągnąć w bardzo krótkim co do tego czasie. Zakładajmy, iż za pozycjonowanie oraz pełen zakres jasno określonych działań odpowiedzialna będzie agencja reklamowa jaka potrafi wykorzystać potencjał marketingu internetowego.
Kto powinien być odpowiedzialny za pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie zalicza się do tych inwestycji na jakie w wielu przypadkach nie warto żałować pieniędzy, zwłaszcza jeżeli idzie to w jednej parze ze skutecznym w tym aspekcie działaniem. Przeanalizujmy dokładnie wszelkie warunki zawartej umowy, sposoby monitowania pozycji w Google, wzrostu ruchu oraz backlinków. Zwróćmy również uwagę na model samego rozliczenia, tutaj najczęściej oscyluje on wokół opłaty abonamentowej lub efektu, czasem wzrostu samego ruchu. Najlepszym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy z firmą, która rzeczywiście zna się na pozycjonowaniu i szeroko pojętym SEO, jednocześnie systematycznie będzie prezentować nam raport jej dotychczasowego działania.
Tutaj pamiętajmy, iż po wpisaniu takiej frazy w wyszukiwarce Google, jej algorytm sprawdza co jest najbardziej odpowiednie pod kątem takiego właśnie zapytania, jednocześnie przenosi nas pod określone do tego wyniki. Nie jest żadną tajemnicą, iż najczęściej przeglądamy wyłącznie kilka pierwszych wyników, a na resztę stron nie zwracamy żadnej uwagi, wręcz je omijając. Powoduje to, iż wszystkie portale, strony czy zwłaszcza sklepy internetowe jakie znajdują się na pierwszych stronach wyszukiwarki dostrzega prawie 90% internautów bagatelizując dalsze co do tego wyniki. Dlatego pozycjonowanie stron ma umożliwić nam wyświetlenie się na jak najwyższych pozycjach, czyli bardzo prestiżowym dla naszej strony lub witryny miejscu.
Niech za przykład posłuży nam poszukiwanie opon zimowych, a więc po wpisaniu w Google takiego słowa wyskoczą nam sklepy jakie są powiązaniu z tym zapytaniem. Jeżeli zajmujemy się ich sprzedażą, to oczywiste jest iż pragniemy być przed ewentualną konkurencją, a więc pozycjonowanie ma nam to umożliwić i zagwarantować.
Uwzględniając jak często korzystamy z wyszukiwarek internetowych, nie jest chyba żadną tajemnicą iż wysoka pozycja naszej witryny czy sklepu, to coś nader istotnego wpływającego na jej rozpoznawalność czy ilość osób która ją odwiedzi. Dlatego właśnie pozycjonowanie zalicza się do najważniejszych usług, wykorzystywanych w szeroko pojętym marketingu internetowym, zresztą coraz częściej zyskuje ono na zastosowaniu.
W momencie gdy szukamy informacji, wiadomości czy też konkretnego produktu w danym sklepie internetowym, to wyszukiwarka przenosi nas do wyników najbardziej zoptymalizowanych pod tym kątem, zwłaszcza w aspekcie frazy czy historii naszych dotychczasowych wyszukiwań w internecie. Ma to nam w znaczącym stopniu ułatwić nam znalezienie, tego co nas interesuje ewentualnie zamierzamy najzwyczajniej w świecie znaleźć. Można więc śmiało powiedzieć, iż pozycjonowanie odnosi się do ciągłego procesu poszukiwania informacji, zatem czas najwyższy dowiedzieć się czym tak naprawdę ono jest.